tirsdag 27. mars 2012

RENATE LØVLI

Dette må være noe av det heftigste jeg har sett på lenge! Og lite ante jeg om at jeg noengang skulle hige etter en badehette. I hvertfall av typen under på bildet, som jeg overhode ikke har hatt kjemi med opp i gjennom tidene. Men nå, 20 år etter, skal jeg med stor iver og velvillighet gå til anskaffelse av en... - I keramik, vel og merke. Foretrekker jo fortsatt å slippe og ha den på hodet!

Denne kreative keramikken, er håndlaget av
Renate Løvli. Det som kjennetegner hennes verk er nytenkning i kombinasjon med det nostalgiske, noe som hun virkelig får uttrykt ved "badehette"-serien. Hun har også laget kule te-krus i samme stilen, som faktisk har et ekte innslag av den
orginale plast-hetten. Krusene finnes med flere farger, men jeg holder en knapp på sort og gult. Liker godt at den gule er litt flouriserende.. Utrolig stilig!
Legg også forøvrig merke til stupedama i bollen,
på det øverste bildet!
Gjett om jeg skal fylle hjemmet mitt med mye moderne nostalgi, og dessuten er jeg veldig svak for ting med humor. Perfekt!